materialistik

Situasi A
Seorang isteri menghendakkan sebuah kereta Ferrari dan sebuah rumah banglo mewah daripada suami. Si suami menuruti segala kehendak si isteri kerana mampu dari segi kewangan. Si isteri gembira dan berpuas hati.
Situasi B
Seorang isteri menghendakkan sebuah kereta Ferarri dan sebuah rumah banglo mewah daripada suami. Si suami TIDAK menuruti kehendak si isteri walupun mampu dari segi kewangan. Si isteri sedih dan tidak berpuas hati.
Berdasarkan dua situasi di atas, saya yakin dan pasti wanita akan berasa gembira dan berpuas hati jika kehendak mereka dituruti. Jika kehendak mereka tidak dituruti, semestinya mereka akan bersedih dan tidak berpuas hati. Ini adalah lumrah kejadian wanita. Namun, adakah golongan wanita ini adalah golongan wanita materialistik?

Prada, Luis Vuitton, Chanel, Vinnci, Versace dan sebagainya adalah jenama terkemuka dunia yang menjadi kegilaan ramai wanita pada abad ini. Jika diberi pilihan sama ada kereta Kancil dan BMW saya yakin dan pasti jawapannya mesti yang lebih mewah. Begitu juga dengan wang kertas RM10 dan RM 100. Semestinya yang besar akan menjadi pilihan.
Materialistik pada sudut bahasa bermaksud sifat yang mementingkan kebendaan. Pandangan umum untuk perkataan “Materialistik” adalah negatif.
Sebenarnya, kita semua adalah manusia materialistik. Jika tidak, perhatikan sendiri jam di tangan anda, perhatikan jenama pakaian anda. Anda membaca posting ini dengan menggunakan “laptop” dengan bantuan teknologi internet. Ya, kita sememangnya materialistik cuma ditahap selamat dimana kita masih lagi waras dengan pemiliihan kebendaan yang penting dan berguna untuk keperluan hidup kita.
Apakah kesan wanita materialistik terhadap perhubungan cinta anda?
Kesan daripada anda memilih wanita materialistik di dalam kehidupan cinta anda adalah terpulang kepada keadaan diri anda sendiri. Jika anda mampu daripada segi kewangan sememangnya anda mampu untuk belikan apa saja. Bagi anda yang tidak mampu semestinya “tinggalkan saja” adalah pilihan anda.
Kami di Seni Cinta sentiasa berfikiran positif dan terbuka untuk permasalahan cinta. Oleh itu, jika anda sedang bercinta dengan wanita materialstik, nasihat kami adalah cuba kaji dan fahami sejauh mana cinta dan kehendak wanita tersebut ke arah kebendaan. Jika ditahap yang melampau, anda ada dua pilihan iaitu:
  • PERTAMA – Berfikir dan bertindak ke arah kemahuan wanita tersebut
  • KEDUA – Tinggalkan wanita tersebut untuk kebaikan anda dan masa depan
Setiap pilihan pasti ada tujuan dan matlamat jangka masa panjang. kadang- kadang anda harus memilih untuk meneruskan hubungan dengan wanita yang dianggap materialistik kerana segelintir wanita seperti ini sebenarnya akan membantu anda untuk menjadi lebih maju lagi di masa yang akan datang. Jika anda betul- betul komitmen ke arah ini semestinya kereta kancil anda akan berubah menjadi BMW 5 tahun daripada sekarang. Jenama pakaian anda akan berubah menjadi lebih mahal. Wang di dalam wallet anda yang selama ini dipenuhi wang kertas Rm1 akan dipenuhi dengan wang kertas Rm100, malah wang di dalam akaun bank anda juga akan bertambah.
Oleh itu, berfikirlah ke arah sesuatu yang positif untuk anda, si dia dan hubungan cinta anda. Jangan jadikan kelemahan sebagai alasan untuk anda gagal di dalam perhubungan cinta anda. Jadikan kelemahan itu sesuatu yang menghasilkan kekuatan. Anda mampu lakukannya! :)

0 comments: